6 SEBAB KANAK2 MESTI AMBIL VITAMIN C YG OPTIMUM


Bismillah.

Sesetengah org kata… Budak2 tak perlu suplemen sbb badan mereka masih muda, masih segar. Biar mereka dapat vitamin dari sumber asli.

Ini betul!

Tapi cuba masing2 check pemakanan anak masing2….

vitamin-cSehari berapa hidangan buah2an mereka makan? Buah tu pulak buah tanam sendiri ke beli? Kalau beli dari petani sebelah rumah ke atau import overseas?Buah2an ni, zat yg dibekalkan tu benar2 bagus bila kita makan masa dia ranum & baru dipetik!Buah yg jual kat kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda.. diperam… diawet… dipacking… barulah sampai ke kita.

Agak2 apa yg masih tinggal dalam buah tu? Berapa peratus zat yg tinggal?

Pastu budak2 ni confirm setiap hidangan mereka lengkap dgn segala vitamin, mineral, makronutrien, phytonutrien, etc?Sedangkan masa membesar ni mereka perlukan zat yg optimum bkn je utk membesar tp perkembangan minda.

image

Dapatkan Sebotol Vitamin C utk anak-anak anda sekarang. WHATSAPP 011-2112 1422 utk maklumat Lanjut.

Kenapa Vitamin C ?:

1- vitamin C membina otot yg sihat. Budak2 tengah lasak & sedang membina otot2 mereka. Otot yg sihat, membina metabolisma yg sihat serta pembakaran lemak yg lebih baik.

2 – vitamin C meningkatkan imuniti tubuh. Anak2 kita tengah melasak, terdedah dgn macam2…. Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tak mudah diserang sakit terutama demam selesema. Bila anak asyik sakit, mak dia juga yg susah hati ye tak?

3- vitamin C penting utk penyerapan zat besi. Kanak2 perlukan zat besi yg cukup utk membesar. Tanpa vitamin c, zat besi tokleh diserap.

4 – vitamin C membina colagen. Tubuh kita ni boleh buat kolagen sendiri tp keupayaan ni makin menurun bila usia meningkat. Sbb tu kita tengok budak2 kulitnya tegang, dah tua berkedut… Kolagen dah tak dihasilkan….

5- vitamin c penting utk penyembuhan. Budak2 main, jatuh.. Nak kena sembuh cepat. Nanti nak main lagi.

6- Dan malang sekali anak kita bukan arnab. Arnab boleh buat vitamin c sendiri tp anak kita takboleh… Maka nak taknak kita kena bekalkan diorang dgn vitamin C yg optimum.

Inilah investment kita utk masa depan anak-anak.

p.s Mahu dapatkan Vitamin C shaklee untuk kanak-kanak yang diperbuat drpd bahan-bahan semulajdi?Whatsapp 011-2112 1422 untuk maklumat lanjut ye.

Luv,
Kak Ayu
Ibu Aryan

(Visited 82 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>