August 23rd 2015 archive

Kesukaran menguatkan kita!

687474703a2f2f7472616365796d65747a6765722e66696c65732e776f726470726573732e636f6d2f323031332f30332f70696e6b2d776861742d646f65736e742d6b696c6c2d796f752e6a7067

Bismillah

Dulu,lepas je UPSR saya mendapat tawaran masuk ke sekolah berasrama penuh Agama.Ibu saya adalah orang yang paling gembira.Saya?ofkos la tak!Sedih,takut,macam-macam saya fikirkan.Agama kot!Saya ni dah la tak reti langsung nak menulis jawi,apatah lagi membaca!Nak baca Quran pun tergagap-gagap.

Dulu,ibu saya tak mampu nak hantar saya ke sekolah agama.Kawan-kawan sekelas saya semua akan ke sekolah agama selepas balik dari sekolah biasa,thats why diorang semua terer-terer baca quran dan menulis jawi.Rumah kami sangat jauh dari sekolah Agama tu,ibu ayah pulak tak mampu nak bayar duit sewa bas setiap hari untuk saya, yelah ke sekolah biasa pun berjalan kaki.

Ni tetiba,ibu saya pulak minta saya untuk terima tawaran tu.Pujuk saya berkali-kali supaya saya terima tawaran tu.Katanya,ini peluang yang bukan datang selalu.Peluang ni akan memberikan adik-adik saya inspirasi untuk jadi lebih baik dan ia akan menjadikan saya individu yg lebih baik.Hurmmm…

(more…)