October 2nd 2014 archive

Pedas Giler!

10444512_948462258502630_2977283226556523412_n

Bismillah

Malam ni pestime ahkak masak perut lembu koo.Selama ni dok hirup2 kuah perut lembu masak lemak cili api  yang mak mertua masak jek.Nape hirup kuah je?sebab YM mmg tak reti makan perut pun selama nih.Haha.Masa kecik-kecik, selalu je org-org tua takut2kan kitorg yang budak kecik takleh makan nieh.Tak elok.Katanya.
Tu yang bila dah besar tu,rasa mcm pelik je org makan.haha.Tapi bila dah kahwin kan,asben punyalah suka benda alah tu.Bila Mak Mertua buat masak lemak cili api kan,rasa mcm teringin nak cuba sebab nampak mengiurkan.So,mula-mula hirup2 la kuah dulu,pastu test makan satu.Adeh,geli2 tekak.Then,bila dah selalu sgt nampak encik asben makan,lama-lama join la jugak makan,tapi takleh makan byk,sikit2 boleh la.Tak biasa kan.
Tetiba ari ni memberanikan diri masak perut lembuuuu nieh.Masak lemak cili api mmg dh biasa,tapi perut tak penah masukkn pun.So,punya semangat la nak masak perut nih.Sekalinyaaaa…..
Pedas nak pengsannnn!hahha.Bila makan rasa telinga nak terbang!
Ampunnn.
Memang Nanges.
Cuba lagi next time ye in house Chef Yayansmum.haha.