October 2012 archive

LAST CALL!PROMOSI BERAKHIR 31 OKTOBER!

imagesll
Assalamualaikum
Suka YM ingatkan yang PROMOSI HURU-HARA ESP SHAKLEE akan BERAKHIR pada 31hb Oktober ni, means ada 2 hari je lagi. Lepas ni harga akan MELONJAK NAIK dengan jayanya.Huhu..
Korang taknak ke JIMAT dlm RM30???TIGA PULUH HENGETT taw, bukan 30 SEN.Cuba korang bayangkan Dengan PENJIMATAN tu korang boleh AWET MUDA, KULIT BERSERI & ANJAL, MEMBERIKAN TENAGA, MENINGKATKAN SISTEM IMUNITI BADAN, MEMULIHKAN PIGMENTASI, MELAMBATKAN PROSES UBAN,MEMBAIKPULIH MASALAH RAMBUT GUGUR, MEMPERBAIKI MEMORI dan BANYAKKKKK lagi!
Beberapa order Customer yg mempercayai keberkesanan Produk Shaklee
YM sendiri dah stock up untuk diri sendiri kat umah. Bukan sebab YM ni kaya, No-No-No, silap besar tuh!Ofkos YM nak berjimat!Offer ni hanya setahun sekali okay?bukan tiap2 bulan.So mmg rugi la tak rebut peluang ni.Lagipun, YM nak pastikan YM senantiasa sihat untuk menjaga suami dan anak kesayangan YM!dan lagi satu, kalau badan kita sihat, lagi banyakkkkk rezeki yang mampu kita cari sebab kita sentiasa bertenaga dan takyah sebok2 dok mengeluh-mengeluh dan mengeluh “nape la aku ni selalu sakit2, tak larat nak buat keja“.Sedih2, berdukacita giteww.Badan pun tak daya kita nak gerakkan, so camne kita nak cari rezeki????Ni kan pulak rezeki lebih…
So, fikir-fikirkanlah.Jgn sampai bila dah sakit-sakit, baru anda nak carik penawar,takut2 masa tu dah TERLAMBAT. Mencegah itu lebih baik daripada mengubati, kan?
PROMOSI BERAKHIR 31HB OKTOBER 2012.Selepas tarikh ini, sebarang rayuan, surat menyurat tidak akan dilayan, okey?Huhu
Hubungi YM segera

Your Shaklee Independent Distributor;

♥ Siti Ayu Zuati a.k.a Yayansmum (ID 889833)
♥ SMS (preferred) : 013-2905020
♥ Email: yayansmum@gmail.com

iNFO ESP Shaklee Vs Soya Biasa!

imagessoy
Assalamualaikum

Ada yg bertanya dan meragui khasiat ESP dan
menyamakan dengan sumber soya biasa.So, YM nak buat sedikit summary
dan pemahaman supaya sesiapa yang mengambil ESP dengan ilmu rasa lebih yakin dan bila yakin baru la khasiatnya akan diserap sepenuhnya oleh badan dan memberikan
hasil yang kita inginkan.Minum tanpa ilmu tak bermakna apa2 malah akan
memberi impak yg tak bgs sebab kita akan mudah goyah dan ketidakyakinan
itu sendiri akan memungkinkan kita tak mendapat khasiat yg sepenuhnya
dari apa yg kita minum,makan dan ambil…

ESP ialah protin..kenapa protin penting?
  • Sbb Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh
    badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,
    otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin
    dan sel-sel.Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang
    membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan
    fungsinya seperti Membina sel-sel baru, Menggantikan tisu-tisu badan
    yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, Menggantikan tisu-tisu yang
    rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.
  • APA yg BEST tentang ESP ?merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9
    amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar
    diperolehi dari diet seharian, Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang
    semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol Dan Terbukti secara
    klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg
    aktif, disamping Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu
    badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. ESP juga Membantu
    mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP
    sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman
    yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada
    perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2
    mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga
  • Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri,
    Bantu hilangkan parut jerawat di muka, Memberi tenaga berpanjangan
    menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan
    menganjalkan kembali payudara yang kendur, Cepat kenyang dan membantu
    dalam pengurusan berat badan.ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi
    badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan
    prostat.

  • ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg
    lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg
    lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.

part tu sure dah tau kan..so..nak tau kenapa ESP soya BERBEZA daripada soya biasa?? JOM BACA 7 KRITERIA PENTING ESP :
INFO : Produk -ESP – 7 kriteria/panduan/guideline utk memilih suplemen SOY PROTEIN
  • Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organic~
    Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic….sebab kajian penananam
    secara kimia (bukan organic) akan menyebabkan nutrisi makanan
    berkurangan.. Dan dari segi kajian..sudah terbukti ada hubungkait antara
    cancer dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and
    herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans ni.
  • Soybean tu mestilan Non GMO ( tak dihasilkan secara genetic)~Kenapa
    soy protein mestilah non genetik engineered?sebab secara
    umumnya..soybean yang dari jenis genetic ni adalah murah utk dihasilkan
    (ni lebih kurang vitamin sintetik danvitamin natural..)…dan kebanyakkan
    syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya
    menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, a
    Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian…
    toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam
    sel tumbuhan
  • Soy Protin tu mesti mengandungi 9 asid amino perlu
    Ni ciri yang amat penting..Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk
    menghasilkan hormone,jus penghadaman,antibodi, enzyme. If one essential
    amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many
    important body functions are delayed or stopped.
  • Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alcohol-Alcohol
    tu haram yelah satu hal gak ..tapi kalau dicuci dgn alcohol..ianya akan
    memusnahkan kandungan isoflavone….. up to 88%! Sedanglan isoflavone
    itu diperlukan utk mengurangkan risiko cancer paru2,etc..Isoflavones
    juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang
  • Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan
    Soy yang mentah mengandungi “anti-growth”, “anti-tyrosine” substance.
    sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood
    pressure, low body temperature, and restless leg syndrome. Find a
    brand that uses an extracting process that removes this substance, yet
    keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF
    AMINO ACIDS a
    nd ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.
  • Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan
    Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. In some studies, cooking
    protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO
    ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in
    all of the essential amino acids, inadequate brain development and
    hormones, or other body tissue development can be the result
  • Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur calcium..kenapa?~
    Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan
    boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yg denikian unsur calcium
    yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan
    kembali serbuk soy tu.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak
    menambah cukup kalsium
So, dah lebih faham kan?Harap-harapnya gitu la yer.(^_^)
Untuk tempahan / konsultasi percuma, bolehlah menghubungi YM ;

Your Shaklee Independent Distributor;

♥ Siti Ayu Zuati a.k.a Yayansmum (ID 889833)

♥ SMS (preferred) : 013-2905020
♥ Email: yayansmum@gmail.com
p.s PROMOSI ESP HANYA TINGGAL 3 HARI LAGI!HARGA MEMANG SANGAT SPECIAL DAN HURU-HARAREEE! 

1 2 3 15